Kisah Anak dan Sembelit.

Salam sejahtera pembaca yang dirahmati...

Pepagi jumaat ni teringat kisah semalam..tengok muka anak comel saya berumur 2 tahun 4 bulan yang berkerut2 ditepi celah sofa dan langsir sebab mencari feel nak membuang..tapi dah 2 hari tengok dia macam tu tapi still tak membuang lagi..sembelit @ berak keras la tu..

Hati ibu ni mana la leh tahan tengok anak meneran tapi tak keluar gak kesian..bawak pegi bilik air ingatkan kalau de terkeluar sikit2 leh la korek.. memang sejak jadi ibu ni tak de geli2 dah memang bedal je asalkan anak tak seksa. Tapi tak ada menjelma pun. tapi tang bontot tu keras je..duduk tak kena berdiri pun tak kena dibuat nya asyik merenget je.

Ni tak boleh jadi..lepas tu saya sapu minyak sikit di keliling merah2 dekat punggung dia dan di pakaikan pampers balik. Sambil pakai kan baju saya urut2 sikit kaki, bawah betis bagi dia rasa lega cikit kan.

Pening dah fikir macamana nak buat ni, nak pegi beli ubat hubby tak de nak keluar malam2. Tetiba teringat kelebihan mealshake shaklee boleh hilangkan sembelit anak2. Dah lama qisya tak ambil mealshake sebab dah abis stok.kebetulan stok baru sampai saya bancuh la mealshake ni sesudu kecil dengan susu formula la dan bagi dia minum.

Tak sampai 10 minit..dia bangun berkerut2 lagi kat tepi celah2 sofa tu..memang pot dia nak cari feel.
Alamak saya kata dalam hati sian lak tengok..tetiba dia kata " ibu dah  jom basuh". Ha..dah..cm tak percaya lak bukan main beso cam orang dewasa lak.

Pastu muka bukan main heppy siap melompat2 lagi dah lega dapat melepas..terus mintak nak makan nasi selera pun leh tahan gak walaupun kecik halus je. Hai lah anak..layan je lah..

Hebat jugak penangan MEALSHAKE ni..



So ibu2 yang selalu ada masalah anak cam saya ni..standby lah mealshake ni kat umah ek..Mealshake.

Ape Mealshake ni. boleh klik sini.Kebaikkan Meal Shake

Multivitamin Lengkap untuk anak - anak yang memilih makanan, tak nak makan makanan berkhasiat, kurang selera..suka demam, selsema, athsma, tidak aktif, ekzema dan macam2 lagi masalah kanak.
Anda boleh cuba berikan Mealshake ni pada mereka..saya bukan cakap kosong tujuan untuk menjual, tapi nak share kebaikkan produk dan saya pun telah munggunakan nya terbukti berkesan.

Nak lagi bukti jom kita tengok testimoni ni;

Testimoni 1


Tesimoni 2


Testimoni 3


Testimoni 4



Berminat nak mencuba untuk anak anda...hubungi saya, saya berikan harga terbaik untuk anda..

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
♥ Rohaida Ahmad Azra'ai (ID : 886741)
♥ Sms / whatsapp : 0165210225
♥ Fb Page :http://www.facebook.com/natural.vitas.shoppe
♥ Blog :sentuhankekabuasli.blogspot.com


No comments:

Post a Comment