Vitamin E = Vitamin Kesuburan


Tahukah anda..selain untuk kecantikan Vitamin E juga boleh dikaitkan dengan vitamin kesuburan tau..

Pasangan2 suami isteri diluar sana yang teringin sangat nak menimang cahaya mata....tetapi mempunyai masalah kesuburan anda bolehlah mencuba vitamin E shaklee..

Ari nie saya nak share sedikit info kenapa VITAMIN E dikaitkan dengan VITAMIN KESUBURAN.


Disaat anda sedang mempertimbangkan jenis vitamin apa yang hendak anda ambil dalam mempersiapkan kehamilan,vitamin E merupakan salah satu jenis vitamin yang layak dan tidak boleh anda lupakan.

Mengapa?

Vitamin E sudah lama dikenal sebagai salah satu antioksidan yang mampu menangkal radikal bebas penyebab kerosakan pada tubuh badan kita, sehingga tubuh badan dapat lebih terjaga dan berfungsi dengan lebih optimum. Ianya berfungsi untuk menjaga kesihatan sperma kerana vitamin E terbukti mampu untuk melindungi membran sperma dari rosak akibat pengoksidaan. Di mana kita ketahui, rosaknya DNA sperma merupakan salah satu penyebab terjadinya ketidaksuburan. 


Kekurangan VITAMIN E juga berpengaruh pada turunnya pengeluaran enzim dan hormon-hormon kunci yang bertanggungjawab dalam pembentukan sperma. 


Pada beberapa kajian bahkan didapati adanya peningkatan kesuburan sebanyak 20% pada sejumlah lelaki yang sebelumnya tergolong tidak subur setelah diterapi dengan vitamin E. Angka kejayaan ini bahkan lebih tinggi berbanding dengan terapi kesuburan sejenis yang sering dilakukan. Dengan kata lain, vitamin E mampu meningkatkan potensi sperma sebanyak 2.5 kali ganda berbanding mereka yang tidak mengambilnya. Vitamin E juga mempunyai kesan positif yang sama pada tahap kesuburan wanita.

Dos pengambilan yang dianjurkan adalah sebanyak 400 IU untuk diambil untuk satu hari. Ia juga boleh diambil bersama dengan vitamin C.


TIPS PENTING:Untuk mendapatkan kesan yang terbaik, vitamin E dianjurkan untuk dikonsumsi bersama dengan pasangan Anda.

Untuk konsultasi percuma hubungi:

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
♥ Rohaida Ahmad Azra'ai (ID : 886741)
♥ Sms / whatsapp : 0165210225
♥ Blog :sentuhankekabuasli.blogspot.com


No comments:

Post a Comment